БУКВИТЕ - САЙТЪТ ЗА НОВА БЪЛГАРСКА ЛИТЕРАТУРА


Conception: An Interpretation Of Stevie Wonder’s Songs

Ники Русиновски (djsupermax)

Раздел: Публицистика  Цикъл: Rhythm: Reviews

Шапки долу! Стиви Уондър, дами и господа...

Стиви Уондър е най-значимият световен музикант, композитор и певец на 70-те години, ако не броим възхода на хард рока по онова време. Сигурно сте чували, че е сляп, черен и мултиинструменталист. Да добавим, че гениалният вундеркинд, наречен Чудото, има значимо творчество и хитове и през 60-те и 80-те. Четиринайсет от тях са интерпретирани тук от хора като Мери Джей Блайдж (“Overjoyed”), Брайън Макнайт, Анджи Стоун (“You Will Know”), Джон Меленкамп, Индиа Ейри и други. Разбира се, проектът е пълен провал, както всички други трибют албуми. Няма случай трибют да е стигнал до първо място в класациите, което показва, че общо взето те не са шедьоври. Трибютите са музика за ушите само на истинските фенове – както тези на почитания артист, така и тези на почитащите го изпълнители. Едва ли има сърце на ценител, което да не подскочи при изумителната версия на Ерик Клептън на “Higher Ground” - за момент тя ще ви накара дори да помислите, че Стиви Рей Воон е възкръснал. Марк Антъни се раздава докрай в “All In Love Is Fair”. Джо също е железен с “That Girl”, вероятно защото следва плътно оригинала. Катастрофално се справят само чедата на Боб Марли с “Master Blaster”. Останалото малко или много е на високо ниво, без да блести с нещо специално. В този албум блести с ненакърнимо ярка светлина единствено музиката на Стиви Уондър – черна, гениална, перфектна, изумителна, топла. Музика в тоналността на живота. В единствения известен ми стил - from the heart to the soul.


Оценка - 4
 

Публикувано в сп. Ритъм бр.70/2003 г.