БУКВИТЕ - САЙТЪТ ЗА НОВА БЪЛГАРСКА ЛИТЕРАТУРА


Hits To The Max, Vol.1

Ники Русиновски (djsupermax)

Раздел: Публицистика  Цикъл: Rhythm: Reviews

 

Йо-хо-хо и бутилка ром с платен акциз!


Пиратските години ни научиха, че пазарът реагира положително на два основни модела компилации с хитове на различни изпълнители. Първият е селекция на парчета в строго определен стил музика, примерно рап, черна, балади, електроника и т.н. Вторият е на принципа “ръгай чушки в гювеча, стига да е само най-новото”. Предлаганата компилация не принадлежи към нито един от двата модела. От една страна има концептуално несъвместими едно с друго имена като Бейбифейс с Тимо Маас, Алказар с Гарбидж, Уестлайф с Кошийн и пр. От друга, говорим за парчета, които в повечето случаи не само не са нови, а са дори достатъчно амортизирани, за да предизвикат досада, но не дотам стари, че да минават за някакъв вид “бест оф” подборка. В АвеНю работят хора, които знаят тези неща. Те просто са компилирали хитове, чиито права са успели да изчистят и платят за нашия пазар, което е доста тежка, продължителна и неблагодарна задача впрочем. Идеята е да се минимизират загубите от пиратите, като се обере каквото малко е останало от интереса към въпросните парчета. Резултатът е какъвто го прочетохте – минимизирана, но загуба. От това не печелят нито издателите, нито феновете. Всъщност, дори в идеалния случай, в който изобщо ги няма пиратите, тези песни все щяха да се продават толкова зле, издадени толкова късно и в този вид. Въпрос: след като музикалната индустрия не може по законен начин да задоволи навреме желанията на потребителите си, защо толкова се оплаква от пиратите?


Оценка - 3

Сп. Ритъм бр.59/2002 г.