БУКВИТЕ - САЙТЪТ ЗА НОВА БЪЛГАРСКА ЛИТЕРАТУРА

Как се става пилот?

Яна Каменова Петкова (яна)

Раздел: Хумористична проза  Цикъл: Бордни дневници

Как се става пилот? Няколкото ми години опит в тази професионална област и интензивни наблюдения върху въпросния вид провокираха “раждането” на “Теория за пилотите”, въпреки че би било смешно да наричам субективните си и хаотични наблюдения теория. Но за да има някакво име .........
Най-голямата грешка би била, естествено, да обобщавам, пък и всяка теория просто трябва да има изключения, за да може да се потвърди, затова нека приемем, че въпросната теория важи за 90% от българските авиатори. Останалите 10% - пренебрежимо малки стойности от извадката - са адски свястни хора и много добри професионалисти, които правят чест на  професията си. С което изобщо не пасват в общия за останалите пилоти генотип. Това, в повечето случаи, им носи неприятности вариращи от тормоз от страна на колегите до силно намалени шансове за издигане в йерархията.
За формирането на теорията ми съществена роля изиграха, естествено,  въпросните 90%.
За да станеш един от тях трябва да си роден с това определено, трудно поддаващо се на дефиниране Нещо (каквото и да е  то. Може би липсваща хромозома) или пък .............................. да ти стискат главата в менгеме, докато си бебе и така да те превърнат в полуидиот - това е една от важните предпоставки, от теб да стане един истински пилот от въпросните 90%.
Обикновено си от село; ако си роден в град, то в семейството ти има пилоти. Няма значение как и къде си прекарал ученическите си години; интересува ни престоят ти в ковачницата на таланти, а именно висшето военно училище в Долна Митрополия. Та за да бъде възможен престоят там, математиката трябва да ти се удава донякъде. Необходимо, но не задължително условие. Един влиятелен баща е по-ефективен метод. 
Именно въпросното училище е това, което има значение и за твоя по-нататъшен живот, а и за моята теория. Във въпросното училище се прониква сравнително трудно – приемните изпити не са лесни и трябва да положиш малко усилия, но дори и да ги издържиш, това не е гаранция за нищо. Не дай си боже да се паднеш в година, в която няколко генералски синчета искат да стават пилоти – тогава, дори и да имаш пълно шест, ще трябва да изчакаш малко да видят къде да те вместят (искам да вметна, че имам предвид 80-те години). Приемат ли те, започва нов етап от твоя живот, започва майсторското формиране на пилотската личност. Мозъкът ти се изпилва така, че да разбира само от необходимите за “карането” на самолета учебни дисциплини. Всичко останало е ненужен товар, който се изхвърля през борда още през първите години. Изкласяваш някак си – може зле, а може и много добре. Още от първи курс биваш наблюдаван – от девойките от Плевен и околностите. Материалните привилегии на пилотската жена се предават от поколение на поколение сред техните среди и всяка истинска плевенчанка се стреми към тях – прекрасна пилотска заплата, живот в София, пътувания по света (евентуално), достатъчно количество златни бижута и .................... миялна машина!
Средната възраст на сключване на брак сред абсолвентите от Долна Митрополия – 23 години, неженените екземпляри са голяма рядкост. Може би това обяснява донякъде безумното желание на пилотите за копулация най-вече с жени, които не са техни съпруги – когато на 27 години вече имаш 4-5 годишна брачна практика зад гърба си, не можеш да се отървеш от чувството, че все нещо си пропуснал в натрупването на сексуални контакти с отсрещния пол и, естествено, бързаш да провериш какво точно ще да е това. Или просто вече не можеш да гледаш жена си.
По-горе споменах, че във военното училище авиаторската личност се оформя – и то с майсторство, граничещо с гениалност и с френетична отдаденост на каузата полуидиотите да бъдат превърнати в пълни такива при напускане на училището. Само с пълното отдаване от страна на преподавателите мога да си обясня интелектуалното (под)ниво на техните ученици. Не мога да се изказвам по отношение на професионалната им подготовка, тъй като не съм специалист; чувала съм най-различни отзиви за нея. Личният ми опит показва, че ако мозъкът им не е закърнял от дългогодишното интензивно пиене, вършат работа. Това, което имам пред вид е всяка една останала област от живота. Да вземем например английският език, който би трябвало да владеят перфектно, и познанията по който се ограничават с броене до 20 и назоваване на думите  “кацане”, “излитане”, “заход” и “разрешение”. Пример за илюстрация: град някъде из Европа. Двама пилоти искат да се разходят из града и питат стюардесите как да си поръчат две бири на съответния език. Те им казват. В последствие обаче, единият от пилотите предприема няколко разходки сам. Познайте какво пие всеки път при тези разходки? Две бири. Защото не знае как да си поръча само една.
Прескачам няколко години – вече си назначен някъде из авиокомпаниите. Обикновено работиш на чартърните линии и шест месеца си далеч от дома и от НЕЯ. Почти полудяваш от удоволствие при мисълта за многото чужди жени, които, искат или не искат, ще бъдат в същия хотел за следващите няколко месеца. Още през първия месец е въпрос на принцип да намяткаш в леглото си колкото се може повече стюардеси, за предпочитане “новобранки” – “старите” не ти се хващат вече на номерата. Обикновено сексът с теб е доста слаб и елементарен, лишен от чувства и въображение; главният ти приоритет е чуждият задник, оттук произтичат и разминаванията с ответната страна – тя много често е достатъчно глупава да се влюби в теб и да очаква проява на чувства!! Освен това сексът с теб не продължава повече от седмица-две, най-много месец! Акт на раздяла обикновено няма, в един прекрасен момент, обикновено без предизвестие, ти просто преставаш да я забелязваш, да я поздравяваш или да й се обаждаш. Когато си бил малък някой е трябвало да ти обясни  основните положения на доброто възпитание, но тогава явно си тичал след прасетата. Апропо "поздравяване и добро възпитание" – ти никога не поздравяваш колежките от екипажа си, когато жена ти е при теб! Никога! Защото плллевенската ти съпруга е адски ревнива. Нищо, че когато нея я няма въпросните колежки са принудени да търпят  твоята “високо интелектуална” и  “лицеприятна” компания. Между впрочем на жена ти всичко й е ясно, но залогът е прекалено висок – нейното благоденствие, нейната миялна (!!) – и развод почти никога не настъпва, не че и ти настояваш за него.
С годините обаче цифрата на излъганите все повече намалява, може да се стигне и до срамните “сухи” лета, когато не си могъл да излъжеш нито една колежка. Тогава обикновено идва и повратната точка във времето, от която нататък започваш неистово да ги мразиш. Още работя по въпроса “Защо?”. Само защото нито една от тях не иска да спи с теб? Надали.
Последна, но не и по важност точка – облеклото ти. Цяла симфония! Ти няма да си истински пилот ако не носиш винаги бели чорапи, особено в комбинация с черен панталон и черни обувки. Ти не притежаваш черни, тъмносини или кафяви чорапи, ти имаш само бели и тъмно зелени военни чорапи. Служебните ти обувки са почти винаги мокасини – злите езици говорят, че завързването на връзките на обувките е изтощаваща за теб операция. Цивилно облекло – тук отново намираме белите чорапи и мокасинките, наричани от някои “менингитки” (защото ти упорито ги носиш и през зимата и често настиваш, тъй като те изобщо не са за този сезон и някой път ще вземеш да хванеш менингит.........), но този път в комбинация с един определен модел дънки. Нещо средно между най-гадния модел на Levi’s и шалвари, но нямайки нищо общо с Levi’s в ценово отношение – обикновено са купени от някой арабски сук (пазар). Гордият ти авиационен нос е винаги украсен със слънчеви очила и те винаги са модел “Top gun” на Ray-Ban. Мнооого отдавна им е минала модата, но идолите са си идоли, не можеш да им изневеряваш заради някаква си мода. Ама-ха! Ако не златна гривна, то минимум една златна верига винаги отбелязва присъствие във външността ти.

 

Обикновено изкарваш адски много пари, което изобщо не означава, че водиш сравнително добър живот – през цялото време се стискаш за да купиш на децата апартаменти, а на себе си – къщичка на село, където да гледаш прасета в заника  на живота си...........................

 

 


2003-12-15

Питай знаещите

Специалистите в областта на писане, издаване и продаване на книги, ще отговорят на вашите въпроси

Абонамент

(скоро)

Сбъдни мечтата си, издай своя книга! Мечта за книга"(http://dreambook.bg)