928. Кратък икономически наръчник за автори

Пътят на книгата | Иван Богданов

Производството на една книга – от ръкопис до краен търговски продукт – има много разходи. Тези разходи някой трябва да ги плати. Има три варианта за това:

1. Читателят – това е най-желаният и естествен вариант. Издателството влага пари, издава книга, тя се продава за 3-4-5 месеца, издателството брои пачки и... ги харчи за следваща книга. В общи линии, издателствата търсят точно такива книги, затова малко от тях работят с български автори.

2. Държавни и/или подобни фондове. 
Да, не всички книги са пазарни (разбирай кръв и секс най-общо), а културата на една нация трябва да се развива. Затова има обособени държавни фондове – Програма  „Помощ за книгата” например, или подобни фондове на различни фондации, които имат за цел да поддържат сериозното литературно равнище в България. Ако сте наистина заинтересовани – ще ги намерите.

3. Вие самите, приятели, съмишленици и евентуално спонсори, които можете да убедите, че тази книга си струва.
Да, приемаме, че в държавните фондове е пълна корупция и шуробаджанащина и естествено, Вие, като млад и неизвестен автор, не можете да пробиете там. Тогава организирайте по някакъв начин хората около себе си, за да ги убедите, че книгата Ви си струва да види бял свят върху хартия.


2015-07-11

Питай знаещите

Специалистите в областта на писане, издаване и продаване на книги, ще отговорят на вашите въпроси

Абонамент

(скоро)

Сбъдни мечтата си, издай своя книга! Мечта за книга"(http://dreambook.bg)